no ako to dopadne....každá SAD alebo MHD má kvalifikovaných "odpovedačov" na sťažnosti občanov, kde vždy občan z odpovedi je považovaný za toho ***** čo vyvolal problém, resp. vyprovokoval vodiča k reakcii ktorá nastala. Vždy sa nájdu objektívne dôvody ako obhájiť vodiča....Mne osobne sa stala taká vec, že po opodstatnenej sťažnosti vodičovi zamestnávateľ siahol na plat a ten reagoval tak, že v plnom autobuse vykrikoval, že ja som ten, čo zapríčinil, že jeho deti nemajú čo jesť...
ale ako pocuvam mamicky o tom, ze nastupovat do mhd sa moze len vybranymi dverami a este sa musia pytat aj vodica, ci mozu nastupit s kocikom.... tak toto sa mi zda nenormalne!
Čo je nenormálne na tom, že sú určené dvere cez ktoré sa nastupuje s kočíkom? Tie sú určené práve preto, že v ich blízkosti (väčšinou oproti nim) je výrobcom určené miesto pre kočíky. Či malo by sa nastupovať s kočíkom kde koho napadne a potom zavadzať pri prechode vozidlom? Nahlasovanie (v Prepravnom poriadku sa píše s vedomím vodiča, tzn. stačí zamávať že chcete nastúpiť) má tiež svoj význam, nakoľko v každom vozidle je obmedzený priestor, vodič má predsa možnosť vedieť, či ešte miesto je alebo nie a podľa toho rozhodnúť, či prepravu kočíka povolí. Všetko je to kvôli bezpečnosti.
už do autobusu nezmestí, musí matka s kočíkom čakať na ďalší spoj, čo sa dá robiť. Alebo si myslíš, že by mal vodič vystúpiť a ponúknuť jej svoje vlastné miesto na sedenie? Len stále neviem, kam dajú ten kočík...
Zjavne nechapes zakladnu vec, na rozdiel od hradov na detskych ihriskach autobus nie je nafukovaci. Tieto citove vylevy, ze "nie je normalne nechat matku s kocikom v zime na zastavke" su v pripade, ze je autobus plny (alebo nie je miesto pre dalsi kocik) uplne od veci.
co je to mat dieta. ja nastastie mhd cestovat nemusim, ale je mi fakt luto matiek, co musia. nie je miesto pre dalsi kocik? :) lebo kocik musi byt len tam kde je to nakreslene? ? lebo kto povedal? neviem si predstavit, ze by nieco take absurdne platilo v londynskom metre alebo kdekolvek. nikto neurcuje kde mozu byt ludia s velkymi taskami, alebo s inym nadrozmernym nakladom, ale kocik je problem??? s takymto pristupom sa necudujem, ze tu porodnost klesa. neviem kto vam bude robit na dochodky, intelektuali! hlavne ze vam kocik nebude v buse, prekazat, vsak? :)
Je mozne, ze nevies citat ani porozumiet textu? Mila mama, v nasom fyzikalnom svete platia urcite zakony, bez ohladu na socialny povod, rasu a politicku prislusnost. V nasom svete sa kvapaliny kvapaliny nedaju stlacat a do telesa s urcitym objemom (nazvime toto teleso autobusom) sa vojdu len telesa, ktorych sucet jednotlivych objemov je mensi ako objem autobusu. A ak telesa vo vnutri (nazvime ich cestujucimi) chcu nebodaj dychat, tak je vhodne nechat nejaky centimeter navyse.
Pisal som niekde o umiestnovani kocika len na vyhradenych miestach v autobuse? Pisal som o ludoch s velkymi taskami? Ja som hovoril o tom, ze ak je kapacita autobusu naplnena (a to je jedno, ci ludmi, taskami, kocikmi alebo psami), mozes si robit citove vylevy o zime, matkach a kocikoch, ale do toho autobusu sa jednoducho nezmestis! Takze so svojim fnukanim si uplne mimo. A zapojit do toho kecy o londynsko metre a porodnosti... Nechces zacat spominat aj skvrny na slnku? Pocul som, ze matkam pri kojeni ubuda vapnik, ale mam pocit, ze niektorym ubuda viac veci.
skus sa tou mhd niekedy previezt, a potom pochopis kde a preco tie miesta pre kociky su. slovo bezpecnost ti nieco hovori? tu vobec nejde o to ci bude kocik niekomu prekazat alebo nie. btw, deti mam, a chodim s nimi mhd, aj s kocikom. nabuduce sa skus vyjadrit k niecomu, s cim mas priamu skusenost, potom to mozno bude mat vyssiu vypovednu hodnotu. a este do toho tahat porodnost a intelektualov, no dovi dopo...
1. Dosť pochybujem, že v londýnskom metre sa s kočíkom môžete postaviť kam Vás napadne, pokiaľ viem, aj tam sú miesta určené na kočík alebo invalidný vozík (viď http://www.tfl.gov.uk/gettinga...). Navyše, metro je predsa len trocha iný dopravný prostriedok, v ňom nehrozí že by sa nejaký ***** s autom vtrepal pred idúcu súpravu a vodič by musel prudko brzdiť čím by došlo k ohrozeniu cestujúcich. 2. Určil to výrobca pri projektovaní vozidla, presne tak, ako určil aj počet cestujúcich ktorý sa v ňom môžu viesť. Vozidlo tiež muselo prejsť schvaľovacím orgánom a počet možných ľudí,kočíkov je uvedený v technickom preukaze. Neviem, prečo by mal vodič riskovať pokutu, v prípade nehody dokonca kriminál tým, len preto, aby ste nedaj bože nemuseli stáť 10 minút dlhšie vonku (hoc aj v mraze). Myslím, že tých 10 minút je stále lepšie ako životná trauma v prípade, že by stalo to najhoršie.
Co by sa stalo keby by sa sofer presvedcil, ci je na urcenom mieste uz iny kocik. Ak nie, slusne by poziadal cestudjucich, ktori sa tam zdrzuju, aby ho uvolnili.
Ked sa chce, tak sa da - moderne autobusy maju kamery, moze mat prehlad o pocte kocikov, ktore nastupuju a vystupuju z autobusu, moze sa spytat cestujucich, a nakoniez moze zdvihnut ctenu ***** a ist sa pozriet.
https://maps.google.com/?ll=48... - Znacka je nad dverami a bola tam aj cca dva dni dozadu, ak si dobre pamatam. Ale to aj tak neopravnuje "vodica" spravat sa ako sa spraval...
Áno, vidím tú značku. V piatok mikrobus stál o nejaký ten meter dopredu, ja som zastavil ako je to zelené auto ešte asi o 1m bližšie k ceste. Google sníma z výšky cca 2,3 metra, vodič v bežnom aute je však kdesi na úrovni 1,4 metra, takže uhol pohľadu má podstatne odlišný a autobus mu tak môže zakrývať pohľad na značku. Ja som vodičovi slušne odpovedal, vykal som mu a nezvyšoval som na neho hlas.