reklama

Ďalší prípad agresívneho vodiča bratislavskej MHD. Je toto možné?

Uverejňujem kópiu oficiálnej sťažnosti, ktorú som dnes odoslal na Bratislavský dopravný podnik na agresívneho vodiča, ktorý sa nielenže nedokázal slušne správať ale vyzeral byť pripravený ma aj fyzicky napadnúť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)
Mikrobus bol zaparkovaný približne na tomto mieste. Vidíte tam označenie zastávka MHD? Stĺpiky pri chodníku tam v piatok neboli.
Mikrobus bol zaparkovaný približne na tomto mieste. Vidíte tam označenie zastávka MHD? Stĺpiky pri chodníku tam v piatok neboli. (zdroj: Foto: Google Street View)

K článku Vodič MHD vyhodil cudzincov s kočíkom, ktorý bol nedávno publikovaný v spravodajstve SME tak dopĺňam vlastnú skúsenosť.

-----

V piatok 12. apríla 2013 o 7.55 hodine ráno ma váš zamestnanec, vodič mikrobusu s identifikačným číslom 19011 verbálne hrubým spôsobom napadol. Pri prejazde Kukučínovou ulicou som zastavil za krajnicou oproti predajni Tesco, potreboval som si niečo skontrolovať. Na zastavenie som využil koniec voľného vyasfaltovaného priestranstva vedľa cesty. Vozidlo som odstavil na kraj pred zaparkovaný mikrobus vašej dopravnej spoločnosti. Z pootvorených dverí som náhle začul krik. Mladý vodič autobusu, približne 27 ročný s nakrátko vystrihanými vlasmi so silným bratislavským prízvukom kričal na mňa. Krátky dialóg vyzeral nasledovne (voľný prepis).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vodič: Vypadni do p...e ty k...t vyj...ý, ja ťa nebudem obchádzať! K...a, ťahaj odtiaľto do p...e.
JA: Prosím? Veď máte dostatok miesta aby ste ma obišli.
Vodič: Mňa to nezaujíma, ťahaj do p...e ty k...t sedlácky. Nevidíš, toto je zastávka.
JA: To som si nevšimol.
Vodič: K...a, zmizni odtiaľto, lebo ťa vyj...m, ty k...t slepý.

Po tomto som sa obával, že ma váš zamestnanec bude chcieť aj fyzicky napadnúť, vodič sa správal vyslovene agresívne. S priateľkou, ktorá bola so mnou vo vozidle sme sa rozhodli okamžite odísť a nájsť iné miesto v blízkosti. V rýchlosti som si stihol zapamätať aspoň číslo autobusu a čas.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takto sa správajú vaši zamestnanci bežne voči iným ľuďom, mám to chápať ako štandardný prístup na akí sú školení? Zvládol tento vodič posledné psychotesty? Ak by ste mi chceli bagatelizovať správanie vodiča tým, že som urobil chybu, keď som zaparkoval na nesprávnom mieste, vyvediem vás z omylu. Ako dôkaz prikladám odkazy na službu Google StreetView, ktorá zaznamenala stav v akej sa zastávka nachádzala minulý rok v lete, zo satelitu je vodorovné značenie ešte čiastočne viditeľné, z fotografií na úrovni chodca sa však stráca.

http://goo.gl/maps/2hmfP

Vodič mikrobusu s číslom 19011 stál približne na tom istom mieste ako na fotografii. Pred ním je dostatok miesta na zaparkovanie osobného automobilu. Vodorovné dopravné značenie označujúce zastávku MHD je takmer neviditeľné. Po tohtoročnej zime bolo neviditeľné už úplne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

http://goo.gl/maps/08Wr5

Zvislé značenie pred zastávkou chýba. Na mieste stojí iba tabuľa s časmi odchodov a príchodov autobusov, to si však bežný vodič, hlavne ak nejazdí po Bratislave často, nedokáže všimnúť pretože vyzerajú odlišne ako bežné dopravné značky. Na Kukučínovej ulici sú tieto značenia zavesené na múriku ďaleko od cesty. Keďže okrem spomínaného mikrobusu pri mieste parkovali aj iné automobily, usúdil som, že na konci dlhého vyasfaltovaného úseku môžem zastaviť. Ak som sa aj dopustil chyby, je myslím, normálne očakávať upozornenie bez použitia vulgárnych a urážlivých výrazov, v prípade nutnosti zavolať políciu, ktorá má oprávnenie danú situáciu riešiť ráznejším spôsobom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Týmto listom vás žiadam o vaše stanovisko k veci. Moju sťažnosť som uverejnil na blogovacom internetovom portály http://blog.sme.sk, kde je priestor aj na vašu reakciu.

-----

Praktická informácia na záver. Ak máte aj vy sťažnosť na vodiča alebo služby bratislavskej MHD, na stránke stačí vyplniť krátky formulár na adrese: http://www.dpb.sk/podnety/staznosti/. Sťažnosti nie je možné podávať anonymne, preto sa pod ňu treba podpísať a kópiu zaslať do 5 dní poštou. Dúfam, že takéto podnety pomôžu k zlepšeniu súčasného stavu a že vedenie Dopravného podniku pochopí, že súčasťou hodnoty služieb nie je len prevoz z miesta A do miesta B ale aj spôsob akým voči ľuďom pristupujú ich zamestnanci.

Odpoveď z Dopravného podniku

V stručnosti: odpoveď z DPB mi prišla koncom mája 2013. Formálne sa ospravedlnili, avšak na druhej strane dodali, že nakoľko nemám žiadne dôkazy o tom, ako konal vodič, nebudú zatiaľ voči nemu vyvodzovať žiadne sankcie.

Patrik Lučan

Patrik Lučan

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  16x

Príležitostný bloger, ktorý vie, že aj jeho pohľad je iba jedným z mnohých. Študoval filozofiu, dnes sa okrem toho venuje sociológii, ekonómii, internetovému marketingu a podnikaniu. Je zakladateľom internetového portálu Študentské financie. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáKultúrna vojnaNázoryLiterárneFinancie

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu